Premiär för vår blogg!

(Publicerad 2009-01-15)

Nu är det då äntligen dags för oss att påbörja vår nya blogg. Precis som vår kollega Jocke von Braun är inne på i sin blogg så ser vi förbättringspotential i den nuvarande IT-säkerhetsdebatten.

Under förra året så stötte vi på mängder med exempel på kunskapsbrister och missförstånd i detta ämne: felaktig fakta, saknade sammanhang, långa tider mellan händelse eller publikation i utländsk media till dess att det nådde ut på bredd även i Sverige. För att inte nämna en del viktiga frågor som över huvud taget inte nådde ut.

Vi vill därför med vår blogg erbjuda en pålitlig källa där vi lyfter fram sådant som annars har svårt att komma fram. Vårt fokus kommer inte ligga på att kritisera andra, utan på att utifrån vår erfarenhet och kunskap analysera och dra slutsatser kring sådant som är aktuellt – vare sig det är något vi själva kommit i direktkontakt med, något som vi läst om i bloggar eller något vi hittat i media. Genom det hoppas vi speciellt tilltala de likasinnade som precis som vi vet att ”djävulens finns i detaljerna”.

Samtidigt kommer bloggen vara ett personligt utlopp för oss.  Vi har under åren haft många intressanta diskussioner internt på HPS.  Oftast börjar dessa med ett utspel från en i rummet som har en åsikt om någon fråga. Inte så sällan har det varit jag som stått för dessa, och medarbetare som vare sig de velat eller inte fått ta del av den senaste "CJ-analysen". Nu är det dags för Sverige att ta del av dessa analyser! Med mig har jag min kollega Stefan Pettersson som jag alltid kunnat förlita mig på då jag behövt prata av mig. Tillsammans hoppas vi kunna erbjuda mycket intressant läsning framöver, och vara ett konkret komplement till en annars svävande IT-säkerhetsdebatt!

Mvh Carl-Johan Bostorp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

HPS säkerhetsblogg


High Performance Systems logo


RSS 2.0