Boktipset 0

Jag köper och läser relativt många böcker – facklitteratur, tyvärr nästan uteslutande – om IT-säkerhet. Jag siktar inte på något särskilt ämne utan väljer ganska fritt det som verkar roligt. Richard "den-sinnessjuke-bokmalen" Bejtlich har listat fem områden (hittar ingen online-referens) där han anser att man bör lägga sin energi. Så här i efterhand ser det ut som att mina böcker hamnar ungefär där:
  • Weapons and tactics
  • Telecommuncations
  • System administration
  • Scripting and programming
  • Management and policy
I början av min bokkarriär hamnade (föga oväntat) det mesta i första kategorin för att under halvtid sprida sig bredare till alla fem segment och nu på senare tid fått en tyngdpunkt i system administration. Jag får väl se hur det utvecklar sig.

Anywho, efter att ha läst ett gäng bra och ett gäng dåliga böcker tänkte jag dela med mig. Boktipset handlar alltså inte om bokrecensioner utan är bara tips på böcker som jag tycker är riktigt jäkla bra.



--
Stefan Pettersson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

HPS säkerhetsblogg


High Performance Systems logo


RSS 2.0