Osexig drift på Google

Computer Swedens krönikör Pia Plopp skrev på morgonen att drift är osexigt och att IT bara ska funka:

Vår driftleverantörs fokus ligger på att med så liten ansträngning som möjligt hålla oss flytande. Incitamentet att utveckla plattformen finns inte, företaget mäts bara mot ett tandlöst servicenivåavtal kopplat till upptider. Som beställare saknar jag insyn i deras arbete och de kan avfärda mig på samma sätt som it-avdelningen kunde avfärda alla för sisådär 20 år sedan.

Jag håller med henne helt och hållet, känner igen det från flertalet kunder och bekanta. Dock är jag lätt irriterad över att hon direkt körde över mig totalt på Google...


Ett bra och relaterat inlägg är Stop Killing Innovation av Richard Bejtlich.

--
Stefan Pettersson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

HPS säkerhetsblogg


High Performance Systems logo


RSS 2.0